Новини
Антон Кучухідзе: КРАІЛ посилює партнерство з Facebook у боротьбі з рекламою азартних ігор
КРАІЛ намагається використовувати будь-які можливості, аби з нелегалами боротись. Особливо складною є ця боротьба в онлайн-просторі, де нелегалів найбільше та де вони використовують широкий арсенал засобів для залучення гравців. Саме тому КРАІЛ наразі посилює співпрацю з компанією Meta Platforms, Inc. (власник соціальних мереж Facebook та Instagram).
Ця компанія фактично є одним із найбільших у світі конгломератів з розміщення та просування онлайн-реклами.
Нелегальні гемблінг-компанії дуже активно використовують онлайн-простір для реклами своїх послуг та залучення гравців. Соціальні мережі – інструмент, який для цього підходить найкраще. Одними з найбільших таких мереж, якими користуються сотні мільйонів користувачів у всьому світі та мільйони в Україні, є Facebook та Instagram. На їхніх сторінках та у стрічках новин дуже часто можна побачити банерну рекламу азартних ігор від нелегальних онлайн-казино.
Варто зауважити, що «легальність» чи «нелегальність» цієї реклами для нашої юрисдикції з погляду законодавства визначається наявністю ліцензій у компаній, які рекламуються. Платформи Facebook та Instagram наявність цих ліцензій не перевіряють. Для них важливо, аби ця реклама не порушувала умов самих платформ. Тому онлайн-казино, яке не порушує правил платформи, але не має української ліцензії, зможе рекламуватись, а отже – сотні тисяч українських користувачів її побачать. Вражаючі технічні можливості підлаштування (таргетування) реклами під цільову аудиторію точно це забезпечать.
На фоні нещодавно запровадженої заборони реклами легального гемблінгу це взагалі абсурдно. Як можна забороняти легальну рекламу й водночас ніяк не реагувати на зростання трафіку нелегалів через рекламу в соціальних мережах? Для того аби якось це виправити, КРАІЛ вирішила налагодити партнерство з компанією Meta Inc.
Вищезазначене партнерство було реалізоване на виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 20 квітня 2024 року «Щодо протидії негативним наслідкам функціонування азартних ігор у мережі Інтернет». Воно передбачає взаємодію та інформаційний обмін із транснаціональною компанією Meta Platforms Inc., яка, зокрема, керує двома найбільш популярними в Україні соціальними мережами – Facebook та Instagram. У межах партнерства КРАІЛ та Meta вживатимуть спільних заходів, щоб протидіяти поширенню нелегальної реклами азартних ігор для українських користувачів у соціальних мережах компанії.
Цікаво, що за дуже короткий період цей інформаційний обмін вже дав перші результати. Лише протягом останнього місяця було заблоковано 24 рекламні повідомлення нелегалів у Facebook та 65 в Instagram. Очікується, що після остаточного налагодження механізму співпраці кількість успішних блокувань збільшиться в рази.
Безперечно, подібні ініціативи вселяють надію на те, що боротьба з нелегалами у сфері азартних ігор залишається пріоритетом принаймні для деяких регуляторних органів. Сподіваюсь, найближчим часом держава знайде ефективний важіль боротьби з лотерейниками, а також взаємодії з цілком легальними бізнесами, які сприяють нелегальній діяльності лотерей. Найбільш яскравим прикладом у цьому контексті є реклама «Грай та вигравай» від лотереї МСЛ на заправках однієї з найбільших мереж заправних станцій в Україні.
Антон Кучухідзе, голова Ukrainian Gambling Council, спеціально для «Українські Новини»
2024-07-30
Джерело: www.rup.com.ua